Wednesday, October 5, 2011

Najib berbelanja di Giant Supermarket


perbelanjaan najib semasa bercuti di Australia berjumlah RM9juta. penulis pada kali ini ingin mendapat pandangan dari pembaca apa kah yg sebenar nya najib dan kak rosmah berbelanaja. adakah apa yg mereka lakukan itu mereka berbelanja atau di belanjakan. saperti pekerja kaki tangan awam yg lain juga, najib menerima gaji dan elaun. tetapi dilihat najib berbelanja melebihi dari apa yg beliau terima yg dikatakan GAJI.




penulis terfikir juga berapa banyak kos yg ditanggung oleh najib dalam melaksanakan beberapa majlis persendirian beliau. disini cuba kita kira berapa kos nya, siapa tanggung dan siapa yg membayar nya.

contoh;
1. majlis sambutan hari raya najib di pekan, tetamu sekitar 50,000 orang. kos nya ditanggung oleh najib ke, UMNO ke, Kerajaan ke, atau ditaja oleh syarikat/individu. jika satu kepala dikenakan RM10, tentu jumlah nye hampir sekitarRM500,000. banyak tu,
2. majlis pertunangan anak nye, majlis tersebut merupakan majlis peribadi/keluarga atau majlis NEGARA.
3. terfikir juga, makan minum beliau sekeluarga dan termasuk pekerja di Sri Perdana, adakah najib keluarkan wang gaji beliau untuk membeli bahan makanan harian dirumah nya. adakah ini juga bil pembelian ditanggung oleh kerajaan.
4. heboh dengan pemborosan big mama, adakah mereka membayar setiap pembelian saperti pakaian, peralatan persendirian, saperti beg tangan, rantai/gelang, dan perhiasan big mama.
5. elaun perjalanan najib macam mana dikira, adakah beliau membuat tuntutan saperti naik basikal dan naik bas.

ini adalah soalan yg remeh tapi untuk kita fikirkan bersama atas kemewahan kehidupan najib dan big mama nya yg luar biasa.

"rakyat didahulukan, prestasi diutamakan"





2 comments:

maie1958 said...

itu sebab united malays no otak diarahkan mempertahankan putrajaya macam makbapak dia punya sampai berkecai tulang dan daging...siapa sanggup???????jangan jadi bodoh samapi kemampos!!!!!!

otaklunyai said...

seluar sepender pakai buang rosbomoh punya tak kira lagi... kalau tak caya tanya budak2 risik tentera, pasti ada yg kena jadi tukang angkut sepender rosbomoh bila pi shopping obesee...

Post a Comment