Saturday, October 29, 2011

PERKASA menuju Kematian


PERKASA satu pertubuhan Ultra Melayu, memperjuangkan hak dan kedudokan istimewa orang melayu. mendapat restu dari UMNO, didokong oleh mantan PM, Tun Mahathir, dan presiden nya adalah Ibrahim Ali.

apa yang penulis lihat, kehadiran PERKASA telah merosakkan sadikit konsep negara ia itu 'perpaduan nasional'. PERKASA menjadi terlalu ekstrim dalam memperkatakan 'hak' orang melayu. hak keistimewaan orang melayu sudah termaktub dlm perlmbagaan negara, mengapa mesti dilaungkan dengan slogan 'hidup melayu'.

penulis lihat jika sesuatu perkara sudah ujud dan diperjuangkan kembali,ini menandakan terdapat kepincangan dalam mempertahankan hak tersebut. hak istimewa orang melayu tidak pernak dihakis atau dinafikan oleh orang 'bukan melayu', tetapi ia nya terhakis disebabkan oleh 'orang melayu' itu sendiri. banyak hak keistimewaan melayu terhakis kerana ketamakan serta sikap kepentingan diri dan kroni pemimpin melayu itu sendiri. kitsa telah bincangkan perkara hak istimewa orang melayu yang sudah habis digadai oleh juara orang melayu.

PERKASA itu sendiri dilihat tiada mempunyai 'aura' untuk memperjuangkan hak orang melayu. barisan kepimpinan nya amat rapuh dan berkudis. pertama tama presiden nya sendiri yang tiada pegangan dan pendirian yang konsisiten, penakut, cakap banyak, pengelat dan tin kosong. ditambah dengan kehadiran sahabat karib nya sebagai naib presiden, zulkifli nordin/kulim. semua kenal zul dengan kopiah putih bercakap saperti 'badut negara', mengulas isu agama mengikut pandangan otak kosong nya, peguam yang tak dapat berkhidmat untuk masyarakat, ditolak oleh pengundi.

PERKASA disokong kuat oleh mantan PM tun mahathir, beliau sendiri dilihat sebagai seorang 'gila talak' jawatan Perdana Menteri, mudah lupa, rasa dirinya masih hebat, sudah bersara masih nak bercakap hal negara. terkini bertambah parah apabila dibawa masuk seorang lagi bekas 'gangster' negara Tan Sri Abdul Rahim Noor, mantan ketua polis negara, yg sudah hampir nyanyuk, jalan senget saperti 'ketam', bercakap tersekat sekat, tapi hati masih seorang pejuang.





PERKASA secara keseluruhan nya tiada kredibiliti untuk memperjuangkan 'hak orang melayu'. siapa yg memimpin negara ketika ini, cina kah, india kah, atau iban, sudah tentu jawapan nya 'orang melayu. siapa gadai hak orang melayu, sudah tentu orang melayu, siapa orang melayu tersebut, sudah jelas dan nyata adalah 'UMNO'. kenapa PERKASA melaung saperti 'anjing menyalak bukit', terkam saja lah UMNO yg gadai maruah orang melayu.

dalam mesyuarat agong nya yg ke2, dilihat ramai bekas pemimpin 'terbuang' hadir. jelas PERKASA tempat untuk mereka yg di 'reject'. zainudin maidin, khalid yunus yg sudah sepi dari dunia politik dilihat membuat 'come back'. adakah mereka ini akan membantu atau meranakan PERKASA. jangan jadikan PERKASA tempat mereka membuat 'PERKASAM'

yang jelas PERKASA menuju KEMATIAN nya









No comments:

Post a Comment