Thursday, October 13, 2011

JAIS melakukan kerja mungkar

salepas serbuan dilakukan oleh JAIS ke DUMC, keluar pula arahan ulama yang terlibat dalam politik tidak dibenarkan berceramah agama. dua hari yang lepas Bob Lokman pula ditahan kerana berdakwah. Bob lokman berdakwah bukan mengajak manusia ke jalan kemungkaran. Bob bukan wakil rakyat yang perlu dicegah dari bertazkirah.

apa sabenar nya kerja yang perlu dilakukan oleh JAIS ini. ia nya sepatut melakukan Amal maaruf Nahi mungkar. maksiat yang berleluasa di selangor tiada tindak, dibiarkan, malah tutup mata sabelah, mari kita doakan beramai ramai supaya para pegawai JAIS yang tutup sabelah mata terhadap maksiat, dibutakan mata mereka, bukan saja hati mereka.

para pendakwah yang ingin mengubah dan membawa kebaikan pula dicegah. pencegahan ini samaada datang nya arahan dari UMNO atau tidak itu soal kedua, apa kah mereka rasa mereka hebat apabila melarang pendakwah berdakwah. ingat lah hari akhirat tuan tuan pegawai JAIS, kita tidak menongkat langit dan akan mati juga. adakah UMNO akan berkata, 'kami tanggung dosa kamu semua' sesungguh nya para pegawai JAIS amat jahi kerena menjadi kuda tunggangan UMNO didunia ini.



1 comment:

otaklunyai said...

Kebanyakkan ustaz2 di JAES ini jenis yg kepala anggok... jenis kaki jilat... sebab tu Islam musnah dibuat oleh ustat2 sesat nih... kununnya ikut perintah... tapi perintah Allah dilawan... org buat baik kena tangkap, bila pemimpin buat maksiat tak berani pulak... kecut teloq... bagi alasan ikut perintah... banggang... yg perintah banggang dan yg ikut perintah pun dua kali banggang... tunggulah dihari Akhirat nanti... mereka yg dizalimi akan menuntut hak mereka di mahkamah Allah Rabbul Jalil...

Post a Comment