Monday, April 4, 2011

untuk siapa sebenarnya kamu berkhidmat?




dalam menghadapi kempen untuk p/raya negeri sarawak, kita lihat banyak ketidak adilan telah berlaku terutama pada jabatan yang menjaga keselamatan ia itu POLIS/POLICE. segala kempen dan ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat sentiasa diganggu dan dihalang. memang lah kita perlu berkempen untuk p/raya. kalau berkempen pun tidak dibenarkan oleh pihak POLIS, maka apa guna nya di namakan KEMPEN P/RAYA. tetapi jika pimpinan parti yg memerintah berkempen (BN), POLIS siap memberi bantuan kawalan dan memeriahkan lagi majlis tersebut. ini menimbulkan kemarahan rakyat yang faham akan konsep DEMOKRASI.

boleh kah kita katakan POLIS ini anjing dan baruah BN? kerena apa, POLIS menjaga tuan yang memberi makan pada mereka, samada makanan itu halal atau haram, najis atau tidak. POLIS akan menggigit apabila Tuan nya(BN) menyuruh melakukan nya. pada anggota POLIS terutama nya PEGAWAI atasan, ingatlah kamu tidak menongkat langit selama nya dalam POLIS.

kesan nya kita lihat ramai PEGAWAI polis yang bersara akan lenyap dari kehidupan Masyarakat. kenapa? darah dan daging mereka di suburkan oleh makanan dan minuman HARAM.

INGAT LAH PADA DOSA dan PAHALA dalam menjalankan tugas MURNI dan MULIA ini

No comments:

Post a Comment