Wednesday, April 6, 2011

harussani yg harun disini haram disana







Mufti Perak berkata Jawatankuasa Fatwa negeri itu membuat keputusan mengharamkan tarian poco-poco selepas membuat kajian dan penelitian mendalam.

“Saya bersedia (buat penjelasan), kita haramkan tarian poco-poco sebab kita dah siasat... kita dah kaji... kita dah teliti sebab itu kita haramkan kerana ia menyimpang dari ajaran Islam.

“Keputusan ini bukan keputusan main-main, kita tahu dan sedar apa yang kita buat, jika ada sesiapa yang tidak faham saya sedia jelaskan dan bersedia memberikan sebab kenapa ia diharamkan termasuk kepada Majlis Fatwa Kebangsaan,” kata Harussani yang kemungkinan akan membentangkan keputusan mengharamkan tarian poco-poco pada mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan 20 April.

tahniah pada dato' sri mufti perak atas sikap tegas dan keras. ada kah tarian poco poco itu sahaja yg boleh menyebabkab AKIDAH mereka rosak, bagaimana dengan fitnah jahat, menudah orang berzina, menuduh orang yg baik meliwat, menuduh orang beriman berlakonkan dalam filem lucah serta mengaibkan orang. hukum hendaklah dilaksanakan bukan atas kepentingan tertentu saja. dato wajib mengeluarkan fatwea tentang menuduh orang BERZINA ATAU MELIWAT.

jangan takut pada NAJIB, takut lah pada ALLAH yang MAHA BERKUASA.

takbir








No comments:

Post a Comment