Tuesday, February 14, 2012

menantu tuduh ayah mertua ajak buat maksiat




beberapa serangan peribadi telah dilakukan terhadap hassan ali oleh pemimpin PAS. penulis telah menyatakan bahawa kita jangan terlalu asyik menghentam hassan ali, kerana jika dia rasa tertekan, kelak akan dia serang balik.

ternyata benar apabila hassan ali menyerang balik dalam ceramah nya di pengkalan pegoh perak pada 10 feb yang lalu. dalam ceramah yang panas tersebut beliau menyatakan bahawa bekas pak mertua nya (Hadi) memang tahu dan memberi kebenaran untuk beliau bertemu dan berbincang dengan khir anak toyo.

segala tindak tanduk nya untuk berbincang 'kerajaan perpaduan' dengan UMNO mendapat restu dari presiden PAS. adakah ini tidak menyebabkan maruah dan imej preseden sudah tercalar, adakah PAS mesti berdiam diri begitu saja. kalau pemimpin PAS berdiam diri, ini jelas bahawa presiden dan s/usaha agong dan hassan ali serta mantan timbalan presiden terlibat secara jelas dalam membentuk 'kerajaan perpaduan'. jika tidak, nafikan dengan serta merta.

hassan ali nak mempertahankan 'akidah, syariah, dan akhlak, Pas nak mempertahankan apa, DAP cabar, PAS diam. PKR cabar, PAS diam . apa yang PAS sudah buat.

kita sudah mendedahkan kesilapan kita kerana masih mendendam terhadap Hassan Ali.

fikir fikir lah masa depan kita (PAS)



1 comment:

ddy fahmin said...

Sesuatu ada petunjuk ; fikah politik ada dalam ilmu politik itu sendiri. Semua orang berhak untuk berikhtiar dan berunding serta bermunajat tentang sesuatu perkara ; tapi fikah politik meletakkan had dan sempadannya.Apabila perkara itu disahkan untuk tidak bersama dgn umno maka jangan jadi duri dalam daging , menikam kawan dan rakan taulan; Muktamar agung Pas masa diperak telah mengesahkan supaya PAS bersama dgn pakatan rakyat. Tapi desakan dan tekanan terhadap parti PAS olih pimpinan Kumpulan Perpaduan tetap mengoncang pimpinan tertinggi parti. Nasihat dan amaran di kota bharu keatas bekas timbalan dan hassan ali sendiri tidak diindahkan bahkan mencabar tgna dan presiden Pas.

Post a Comment