Wednesday, February 29, 2012

kenapa anwar, keluarga dan PKR menjadi sasaran UMNO


sejak kebelakangan ini, iaitu apabila anwar didapati tidak bersalah meliwat saiful, seluruh diri nya, keluarga nya serta parti nya (PKR) menjadi sasaran oleh musuh politik iaitu dikatakan dari golongan samseng UMNO.

ceramah beliau, nurul izah anak nya dan pimpinan PKR diganggu, rumah mereka di 'cerobohi', kereta di pecahkan dan apa lagi dengan disimbah mereka cat atau air merah. terkini didakwa nurul 'nyaris' di tumbuk dan sebagai nya.

adakah ini semua benar dilakukan oleh apa yang dikatakan oleh PKR ia itu 'samseng' dari UMNO. jika benar, mereka ini memang benar benar jaguh dan hebat. mereka tidak takut pada 'polis'. malah pernah dikatakan mereka mencabar pula pihak 'polis'.

ada yang mengatakan jika pemuda itu (UMNO) berani membuat gangguan, kemungkinan besar 'mereka' ini adalah dari 'anggota polis' yang menyamar untuk memberi tekanan pada anwar dan keluarga. kerana segala tindakan mereka saolah olah mendapat 'restu' dari pihak polis, tiada tindakan saperti polis terhadap penyokong 'pembangkang'.

kemunkinan kedua adalah ia nya dilakukan sendiri oleh anwar dan keluarga serta PKR untuk menaikkan imej serta mendapat simpati dari rakyat terhadap kezaliman UMNO. bukti nya tiada penentangan jelas oleh ahli PKR terhadap 'samseng' tersebut. ini adalah satu teori yang jelas boleh dipakai saperti mana kes 'baling batu, tangan taruh belakang'. polis pun lakukan sama apabila BERSIH, mereka letak parang dan baju, kemudian tuduh peserta lakukan subversif.

ini adalah sebahagian dari andaian untuk diperhatikan semoga kita tidak sentiasa ditipu oleh 'kawan' dan 'lawan'.







No comments:

Post a Comment