Friday, February 10, 2012

jangan kaitkan mertua sudah lah



perceraian pasangan suami isteri biasa nya tidak melibatkan mertua. tetapi jika perceraian berlaku akibat campur tangan ipar, kemungkinan besar mertua juga dijangkan akan terlibat. jika mertua yang baik, tidak mahu melihat menantu dan anak nya berpisah, sudah tentu mertua tersebut akan menjadi 'orang tengah'.

hassan ali yang diceraikan talak tiga telah diaibkan dan dilondehkan oleh ipar nya (Khalid dan Husam). kemudian hassan ali bertindak dengan memburukkan keluarga tinggal nya - PAS. seluruh ahli keluarga (PAS) mula marah dan benci pada hassan ali. penulis lihat tindakan buruk menburukkan antara kedua pihak bertambah serius.

akibat yang paling serius untuk dihentikan apabila hassan ali mula mendedahkan keburukan keluarga tinggal nya (PAS). segala apa yang berlaku dalam rumah hendak didedahkan nya. penulis minta supaya hassan ali tidak melibatkan ayah mertua nya (Hadi) dalam kes cerai nya. jika hassan ali mengheret mertua nya yang dikatakan mengetuai rombongan meminang UMNO, maka akan bertambah buruk lah maruah keluarga Hadi (PAS).

apa kah PAS dapat mempertahan kan maruah nya dengan terus menyerang hassan ali.




No comments:

Post a Comment