Tuesday, June 28, 2011

musuh utama polis


apabila BERSIH di isytiharkan oleh dato' ambiga untuk diteruskan walaupun dibawah tekanan polis, polis bertambah liar dan melakukan tindakan yang diluar batasan. perhimpunan belum lagi berlaku, yang berlaku hanya kempen, tangkapan sudah dilakukan, memakai baju pun sudah menjadi kesalahan.

dalam banyak tangkapan dan arahan untuk memberi keterangan di balai polis, penulis lihat pihak polis membuat pilihan dalam tindakan mereka. pemimpin PKR ramai dipanggil untuk memberi keterangan.

semalam sekumpulan pemuda UMNO membuat konvoi ke pejabat PKR di petaling jaya, rumusan pada ketika ini dilihat PKR menjadi sasaran utama mereka, kenapa ? DSAI masih menjadi idola yang MENGGERUNkan dihati setiap pemimpin UMNO. UMNO menggunakan polis untuk mengambil tindakan.

penulis mendapati pihak UMNO masih mengharapkan belas ihsan dari PAS dan DAP untuk berlembut. pada ketika ini tiada tindakan aggresif dari polis terhadap pimpinan PAS serta anggota nya. adakah pemuda UMNO/PORNO takut untuk berhadapan dengan PAS, jawapan nya mudah juga, iaitu PAS ramai ahli nya, PKR tiada ahli tapi ramai pemimpin







No comments:

Post a Comment