Wednesday, June 15, 2011

bila kah perhimpunan akan aman ?




dalam sejarah tunjuk perasaan sejak kebangkitan REVOLUSI, selepas DSAI dijatuhkan dengan hina oleh UMNO, tiada satu pun tunjuk perasaan/perarakan yang dikatakan aman. ada juga pertubuhan/NGO/parti politik anjurkan perhimpunan aman, tetapi akhir nya menjadi tidak aman juga . KENAPA

perhimpnan BERSIH pada 2007, tiada kerosakan harta benda awam maupun milik individu. para peserta menjalankan tanggung jawab mereka secara PROFESIONAL, tidak mengganggu atau merosakkan harta awam yang merugikan negara dan rakyat. kami bertindak secara profesional kerana kami juga perlukan sokongan dari penduduk sekitar dan juga rakyat malaysia secara keseluruhan nya.

adalah tidak logik atau masuk akal, apabila kita perlukan sokongan rakyat, kita pula dalam masa yang sama melakukan JENAYAH. malang sekali niat untuk berhimpun secara aman sentiasa mendapat tentangan dari UMNO. UMNO takut jika yang turun dalam tunjuk perasaan kelak lebih ramai dari himpunan Sejuta Belia di Putrajaya. himpunan mereka yang disediakan berbagai kemudahan tidak dapat menarik minat belia untuk turut serta kecuali pemuda rekrut polis/tentera.

kenapa himpunan kita tidak aman? cuba imbas kembali dalam tunjuk perasaan anjuran UMNO di Shah Alam iaitu perarakan Kepala Lembu. perarakan dan demo yang dilakukan oleh pencacai dan penjilat UMNO/APCO mendapat layanan istimewa dari pihak polis. mereka mengawal dan menjaga lalu lintas agar perarakan Kepala Lembu tersebut berjalan lancar. pihak polis memberi sokongan secara tidak langsung. tiada semburan air dan pemedih mata dari polis.

apabila himpunan anjuran PARTI PR, belum berhimpun lagi sudah dihalau saperti binatang olih ANJING UMNO. mereka ditembak dengan air dan gas pemedih mata. dipukul dan ditangkap dengan rakus nya pihak polis. polis kelihatan hebat, anggun, perkasa dan elegen. persoalan nya sekarang ini, siapa kah yang menghuru hara kan perhimpunan aman. secara logik nya, jika tiada polis AMAN lah satu satu pesta tersebut. bukti nya - ceramah umum, tiada yang berjalan lancar dan sentiasa diganggu oleh ANJING ANJING UMNO.

malaysia sudah dikenali dengan jolokan NEGARA POLIS. ini bermakna tiada polis, aman malaysia. bukan bermaksud polis diraja malaysia, tetapi bermaksud malaysia/negara aman jika tiada POLIS MALAYSIA DIRAJA.


No comments:

Post a Comment