Friday, November 18, 2011

malaysia tarik diri

Malaysia menang dalam perlawanan kumpulan menentang Indonesia 1-0. kemenangan Malaysia disambut gembira rakyat di negara ini, tapi di Indonesia ia nya berlawanan apabila pasukan Malaysia diancam oleh para penyokong nya. sahingga pemain Malaysia terpaksa diusung dan dibawa pulang dengan menggunakan kereta perisai pasukan polis nya.

dalam sukan, jaminan keselamat pasukan pelawat adalah diutamakan oleh pasukan tuan rumah. tetapi di Indonesia ini kita lihat ini adalah kali kedua pasukan Malaysia di bawa balik ke hotel nya dengan kenderaan perisai. begitu fanatik nya penyokong Indonesia terhadap pasukan mereka. tetapi ini hanya berlaku pada pasukan Malaysia saja, tidak pada pasukan lain dalam sukan SEA.

apakah dendam nya rakyat Indonesia pada pasukan bolasepak Malaysia. FAM mesti kaji sebab nya perkara sebegini berlaku. demi keselamatan, penulis sarankan Pasukan Malaysia menarik diri dari perlawanan seterusnya di sukan SEA. kita tidak rugi, kita kena tunjukkan pada Indonesia kita utamakan keselamatan pemain dan pegawai nya. kita laporkan tingkah laku penyokong dan pemain serta pengurusan Indonesia yg sambil lewa pada FIFA. agar di masa depan perlawanan antara Malaysia dan Indonesia diadakan di padang berkecuali.

maju sukan untuk negara, keselamatan peserta diutamakan.




No comments:

Post a Comment