Tuesday, November 22, 2011

kerjasama - dalam pakatan



satelah mencapai banyak kejayaan dalam PRU 12, keadilan bertambah yakin dan mula menunjukkan 'keras kepala' dan 'bongkak'. cakap kita (keadilan) akan bertanding di kebanyakkan kerusi yg tidak dimenangi oleh rakan PAKATAN dalam pru 13. sebagai permulaan nya dalam p/raya negeri sarawak. Keadilan sapu bersih 40 kerusi untuk ditandingi. akhir nya DAP menang 12 dari 16 kerusi, PKR, habuk saja dia dapat.

kekalahan PKR pada p/raya di sarawak membawa hikmah, jika ia menang besar, sudah tentu 'aku lah bos PAKATAN'. wakil rakyat dari Keadilan yg lompat tidak dikira oleh Keadilan. mereka masih nak kekal bertanding di kerusi yg dimenangi oleh 'katak jadian' nya. sungguh bongkak dan sombong nya pemimpin Keadilan. kata orang melayu 'tak sedarkan diri'.

mereka, pemimpin PKR, sedar bahawa mereka tidak mempunyai akar umbi yg kukuh untuk menegakkan mereka terus, tapi mereka mengharapkan sokongan akar umbi dari ahli PAS. disini lah penulis lihat bahawa pemimpin PKR pandai mengambil hati ahli PAS atas dasar wala'. ahli wala' menunggu arahan dari pimpinan tertinggi PAS untuk tindakan saterus nya.

mereka seru supaya kita bekerjasama dalam menentang UMNO/BN. dalam masa yg sama mereka juga lah yang memperkudakan ahli PAS. semua kawasan yang mereka bertanding, ahli PAS lah yang menjalankan kerja kerja p/raya. mereka lebih pada sikap 'mandor'. ahli PAS lebih pada tahap 'kuli'.

adakah ahli PAS akan terus diperkudakan oleh pemimpin PKR. fikirlah sendiri dan "entry" sateru nya akan menyusul, insyaallah.


2 comments:

Anonymous said...

apa kena mengena dengan gambar wahabi al amerika mati pulak?

pasulukinta said...

kerjasama mesti sampai mati, bukan hanya untuk hidup, lepas tu tinggal kawan.

Post a Comment