Tuesday, November 29, 2011

ada kah shahrizat tidak terlibat.



isu fedlot - NFC telah lama dipertikaikan oleh pembangkang dan beberapa NGO's. dikatakan ia nya melibatkan menteri dalam kabinet Najib - Shahrizat Jalil. dikatakan juga perniagaan ini di kaitkan dengan shahrizat kerana ia nya menteri, ada kelebihan. walaupun perniagaan ini diuruskan oleh suami nya.

shahrizat boleh menafikan ia nya tidak terlibat dalam pemberian pinjaman mudah pada suami nya. tapi secara nyata, jika suami nya seorang yg 'Bodoh' dalam perniagaan datang untuk meminjam dari bank, contoh nya, sudah tentu pinjaman nya diluluskan kerana ia nya 'suami' pada saorang 'menteri'. contoh juga saperti anak 'mahathir muhammad', tidak dilahirkan sebagai usahawan/jutawan, tapi kalau ia kata nak berniaga, siapa berani kata 'awak tak layak', nak mampus ditanam hidup hidup oleh bapa nya 'mahathir'.


shahrizat memang tidak terlibat dalam isu NFC, tetapi contoh juga, kalau lah anak gadis shahrizat ditangkap berkhalwat, adakah shahrizat akan kata 'saya tak terlibat'. memang shahrizat tidak terlibat, yang ditangkap anak nya. tapi maruah keluarga orang akan kata 'ITU ANAK SHAHRIZAT'. tak pula penulis tahu jika shahrizat muka tak malu, kulit nya tebal macam kulit 'LEMBU'.

jika kita ada maruah kita akan bersama bertanggung jawab terhadap sesuatu perkara yang berlaku dalam keluarga kita. contoh terbaik, Tuan Guru Dato' Nik Aziz, apabila menantu nya dikaitkan dengan isu jawatan ceo di dalam kerajaan kelantan, TGNA , menantu nya terus meletakkan jawatan kerana tidak mahu melibatkan nama baik dan reputasi ayah mertua nya. ini lah dikatakan tidak menumpang 'populariti' orang lain.

tapi punulis yakin 100% kulit muka shahrizat sama tebal nya dengan kulit LEMBU. itu sebab dia boleh kata dia tak terlibat.














No comments:

Post a Comment