Saturday, November 26, 2011

Benar kah DSAI layak jadi PM ke 7



kita rasa terperanjat juga apabila azmin ali, mengisytiharkan DSAI sebagai 'future' prime minister yang ke 7. dalam konvension PKR di Johor, isu menabalkan DSAI sebagai Perdana Menteri ke 7 suduh mendapat restu dari pimpinan PKR. apa kah seluruh pimpinan Pakatan Rakyat bersetuju.

ini lah cara PKR nak mendahului dalam semua isu dari rakan nya dalam PR. apa hebat sungguh DSAI sahingga PKR yakin akan mendapat mandat dari rakyat/pengundi dalam p/raya ke 13. apa kah PAS dan DAP tunggul dalam Pakatan Rakyat. jika PKR merasakan mereka hebat dari PAS dan DAP, penulis rasa kita kena bertanding atas tiket masing masing tidak atas nama PAKATAN RAKYAT.

PKR saperti yang telah penulis tuliskan dalam blog ini terdahulu, mereka memperkudakan secara keseluruhan nya ahli ahli PAS untuk bergerak sebagai jentera mereka. dalam p/raya ke 12, ahli PAS bertungkus lumus bekerja untuk memenangkan PAKATAN RAKYAT. tetapi kita lihat sekarang, PKR mula 'keras kepala' dan telah 'mendabit dada' bahawa mereka lah HERO dalam PAKATAN RAKYAT.

pada ahli PAS, penulis ingin ingatkan, jangan kita sangka hanya UMNO akan patuk kita kalau kita bekerjasama dengan nya. tetapi penulis rasa begitu yakin, bahawa PKR lah yang akan 'patuk' kita dalam belitan nya. hati hati dengan tipu helah mereka. mereka bak umpama 'kayangan', tetapi ingin memerintah. kalau mereka memerintah, siapa kah 'kuda kuda' mereka, kalau bukan ahli PAS siapa lagi.

kenapa PKR tidak berani memperkudakan ahli dan pimpinan DAP. kerana DAP adalah parti yang mempunyai prinsip dan tegas. semua kerusi yang mereka (PKR) tandingi atas kerusi tradisi milik PAS. penulis mencadangkan pada seluruh ahli PAS, mari kita bangun dari lena diperkudakan PKR. kita ada maruah, kita ada matlamat dan kita parti yang lebih senior dari mereka.

KITA BIARKAN PARTI KEADILAN RAKYAT BERGERAK DENGAN JENTERA PILIHAN RAYA MEREKA SENDIRI, JANGAN DIBANTU MEREKA, MEREKA ADALAH GOLONGAN YANG SOMBONG DAN BONGKAK. NEGARA MUNGKIN LEBIH PARAH JIKA MEREKA YANG MENGETUAI KERAJAAN. INGAT LAH PARA SAHABAT SAYA.






1 comment:

batu pelangi/BZ said...

Setuju dengan tuan blog.Contohnya nama ini -
ALIAS BIN ZENON yang bernaung dibawah Parti
Keadilan Rakyat dan bercakap mengenai Keadilan
untuk rakyat tetapi menganiaya pekerjanya sendiri.Merupakan Pengurus Cawangan JERAI SECURITY KUALA KANGSAR telah menamatkan perkhidmatan pekerjanya kerana mempertikaikan
kelewatan syarikat membayar gaji dan 'advance'.
Pekerjanya diberhentikan tanpa notis sebulan.Kesnya sedang dalam siasatan Pejabat Buruh.Sekiranya PKR masih meletakkan ALIAS BIN ZENON sebagai calun dalam PRU kelak,aku akan pastikan PKR akan kalah ditempat dia bertanding.By hook or by crook

Post a Comment