Friday, July 8, 2011

peniaga di kl rugi jutaan ringgit



para peniaga di sekitar pusat bandaraya Kuala Lumpur akan menanggung kerugian jutaan ringgit apabila rakyat tidak dibenarkan memasuki kuala lumpur esok. kekosongan bandaraya kl berlaku bukan kerana himpunan BERSIH, tetapi kerana dihalang oleh POLIS Malaysia Diraja.

pada tahun 2007, ratusan peniaga dan pemandu teksi menyuarakan pandangan dan pendapat mereka mengatakan perhimpunan BERSIH yang menyebabkan mereka menanggung KERUGIAN akibat terpaksa tutup kedai dan tiada penumpang menaiki teksi. sahingga sekarang tiada laporan rasmi yang mencatatkan kerugian yang mereka alami. pihak BERSIH meminta mereka tunjukkan laporan POLIS atas kerugian mereka pada tahun 2007.

esak 9 julai sekali lagi peniaga dan pemandu teksi mengalami kerugian jutaan ringgit. ada kah mereka akan mengatakan kerugian yang mereka alami disebabkan pimpunan BERSIH. jika stadium merdeka dijadikan tempat himpunan BERSIH, penulis yakin peniaga akan mengaut keuntungan jutaan ringgit. makanan menjadi pilihan utama disamping minuman. teksi akan berulang alik membawa peserta dari luar bandaraya ke stadium merdeka. jualan lambak turut menumpang sekaki.

tapi yang jelas pada ketika ini PENIAGA DAN PEMANDU TEKSI AKAN TUTUP KEDAI DAN GULUNG TIKAR.. kata orang kampong saya, PADAN MUKA KORANG

1 comment:

Anonymous said...

buat apa bagi duit kat depa, depa bukan sokong bersih..tu ketua depa dah cakap, lagi jangan pi belah di masjid india. depa tu anti bersih juga noo...

Post a Comment