Tuesday, July 12, 2011

padan muka



pada 2007, BERSIH diadakan ketika PakLah masih lagi perdana menteri.PakLah "mr clean" menang besar dalam pilihan raya 2004. tetapi kerana paklah asyik tidur saja biar masa mesyuarat maupun semasa merasmikan majlis, maka najib dibantu mantan 'idola' nya', berusaha menjatuhkan paklah. ketika menghadapi BERSIH - 2007, paklah mengamuk dengan mengeluarkan kenyataan popular nya " JANGAN CABAR SAYA".



pada kali ini - 2011, dalam menghadapi BERSIH 2 pula, najib menghadapi saingan hebat dari dalam dan luar UMNO/BN. sekali lagi mantan nya mahadhir melakukan perkara yang sama terhadap najib saperti yang dilakukan nya pada paklah. kali ini mahadhir berpadu tenaga bergabong dengan paklah, menjatuhkan najib dengan menyokong program BERSIH 2. kenapa ini berlaku.

ini lah budaya UMNO, kalau mantan perdana menteri masih hidup ketika orang lain jadi perdana menteri, maka susah lah hidup perdana menteri itu. tabiat UMNO, ingin terus berkuasa sahingga ke akhir hayat. adakah muhyideen akan menghadapi masaalah yang sama jika beliau berpeluang menjadi perdana menteri?

dalam erti kata yang sebenar nya, elok mati saja mentan mantan perdana menteri. hidup menyusahkan orang saja, masih nak bercakap juga, duduk diam saja lah di rumah jaga anak cucu cicit.


No comments:

Post a Comment