Saturday, July 2, 2011

kalau lah ini berlaku 30 -40 tahun dulu

tengok, mamak dah kata LGE mengusir orang melayu


kumpulan MAMAK yang terkehadapan dalam memperjuangkan hak orang MELAYU


HEBAT ORANG DIDEPAN TU, GELAK LAGI DIA


semalam selepas solat jumaat, mereka berarak dari masjid KELING ke KOMTAR pej KM menuntut beberapa perkara.Kira-kira 300 penyokong Umno, PERKASA dan NGO, Suara Anak-anak Malaysia mengadakan demonstrasi di Pulau Pinang petang tadi bagi membantah tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng kerana menyokong perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai ini.


Dalam kekecohan itu enam orang ditahan polis yang turut mengarahkan kira-kira 100 anggotanya untuk mengawal keadaan.

Penyokong kumpulan itu berarak kira-kira satu kilometer dari Masjid Kapitan Keling ke bangunan Komtar selepas solat Jumaat.

Sepanjang perarakan itu kumpulan berkenaan membawa sepanduk 'Jangan Berani Bangkitkan Komunis', 'Pulau Pinang Hak Kami' dan 'Guan Eng Dalang Perpecahan Melayu'.

kalau lah perarakan dan semangat ini ditunjukkan oleh orang melayu/mamak Penang 30-40 thn dulu sudah tentu melayu tidak merempat di p. pinang. GERAKAN (parti cina penang) lama dah halau orang melayu ke Kulim kedah. apa tindakan UMNO pada ketika itu, ini menunjukkan bahawa melayu/UMNO lah yang menyokong 'pengusiran senyap' atau pemBERSIHan kaum terhadap orang melayu sendiri dengan berlindung dibelakang tindakan/gerakan GERAKAN.

sedar lah saudara ku di Penang, jangan salah kan Pakatan Rakyat yang baru memerintah Penang 3 thn je. renung lah muka MAMAK MAMAK yang menjadi MELAYU dengan mengusir orang melayu dari penang.







No comments:

Post a Comment