Monday, May 7, 2012

kenapa BERSIH di haramkan oleh majlis fatwa



majlis fatwa kebangsaan telah memutuskan bahawa BERSIH haram kerana merosakkan harta benda awam. itu lah alasan yang cukup kukuh untuk mengHARAMkan BERSIH. harta benda boleh di bayar dan diganti kembali.

yang pelik nya, fatwa ini dikeluarkan dengan begitu cepat tak sampai pun 10 hari BERSIH berlalu. bagaimana pula keadaan nya dengan perhimpunan 'senaman robik'. ia juga perhimpunan tetapi tidak merosakkan harta benda, ia merosakkan 'akidah' akibat campur gaul lelaki/perempuan, tidak menutup aurat dengan pakaian yg ketat dan sebagai nya.

rosak harta boleh diganti, tetapi kalau rosak 'akidah' bagaimana. kenapa perkara sebegini majlis fatwa tidak ambil tahu langsung. adakah kerana NAJIB tidak suruh atau kerana ROSMAH hadir dalam majlis tersebut. jelas 'majlis fatwa' telah berfatwa ikut kepentingan 'perut dan nasi' mereka. ahli majlis lebih pentingkan kedudokan mereka dari kepentingan AGAMA.

jangan jadikan diri kita yang berilmu saperti "keldai".










1 comment:

Anonymous said...

xnak jadi cam keldai?? memang dah keldai pun..malah ulama dunia ni umpama anjing yg terjelir2 lidahnya meminta2 habuan dunia..

Post a Comment