Tuesday, May 24, 2011

siapa tonggang siapa




semasa PRN sarawak yang lepas kita diperlihatkan suatu keadaan yang menakut kan. terdapat satu tindakan monopoli kerusi dalam Pakatan Rakyat. PKR dilihat seolah olah juara dalam semua bidang. DSAI menjadi ikon untuk dijaja serta ditonjolkan akan kehebatan beliau di seluruh sarawak. dalam usia yang muda dan belum terkenal, kerana hanya DSAI, PKR menganggap diri mereka yang hebat dari yang lain - PAS dan DAP.

Keangkuhan dan keegoan mereka terserlah apabila membolot kerusi DUN dengan banyak nya. akhir sekali yang di menangai hanya sekitar 10% saja. diam nya DAP, menang 80% kerusi yang ditandingi. PAS yang baru dan mentah di sarawak juga berjaya mendapat perhatian pengundi di bumi kenyalang.

keadaan ini dilihat berlaku si semenanjung malaysia. mereka berceramah di atas pentas PAS, tetapi mengaku ada sokongan dan ahli Keadilan. bertanding tanpa ada jentera p/raya, bergantung pada jentera p/raya PAS secara total. PAS pula dilihat seolah memberi tanpa ada permintaan dari keadaan yang sebenar. maka disini timbul satu persoalan ia itu, PAS menjadi tunggangan KEADILAN. ada kah ni benar ?

pada hemat penulis, PAS memang menjadi tunggangan KEADILAN.

FIKIR LAH SECARA BERMARUAH. tidak semua harus kita korbankan kerana berjuang atas nama PAKATAN RAKYAT








No comments:

Post a Comment