Tuesday, May 31, 2011

PRU ke 13


pada pilihan raya 1999, DUN Hulu Kinta Perak ditandingi oleh PAS. begitu juga pada tahun 2004. tapi pada tahun 2008, Hulu Kinta ditandingi pula oleh PKR. ini adalah berdasarkan pertukaran dengan DUN Manjoi. PAS kawasan Tambun telah membuat pertukaran yang agak tidak adil apabila menyerahkan DUN hulu kinta dan Parlimen Tambun pada PKR untuk mendapatkan DUN Manjoi dari PKR.

kita tidak boleh menafikan bahawa PKR di kawasan tambun tidak berfungsi sebenar nya. mereka banyak bergantung pada jentera PAS. PKR boleh ujud di kawasan tambun atas dasar nasional saja. dengan itu jentera p/raya PAS akan bertanding di DUN Hulu Kinta dan DUN Manjoi, sementara bagi kerusi Parlimen PKR akan tanding.

jentera p/raya PAS akan bekerja di kedua dua DUN dan dalam masa yang sama jemtera p/raya PAS akan mengangkat PKR di Parlimen. jika PKR bertanding di DUN Hulu Kinta dan parlimen Tambun, ini bermakna jentera p/raya PAS DUN hulu kinta akan berdiam diri kerana bendera PAS tidak dapat dinaikkan. dikedua dua dun dan parlimen akan diusahakan oleh jentera p/raya PKR "yang tidak ujud"

pada ahli dan penyokong PAS yang bersetuju agar PAS bertanding di DUN hulu kinta, minta hadirkan diri dalam himpunan yang akan dianjurkan tanda sokongan tuan/puan

TAKBIR

2 comments:

Anonymous said...

Lu sapa? lu ingat suka lu nak tulis2x ingat la pas dalam pakatan rakyat.. lu mau tanding lu tanding sorang2x... lu org pas ka? wa ingat bukan, orang pas tau tahaluf siyasi yang pas pusat terangkan... menggong

pasulukinta said...

gua ingat lu ini tadak jantan, no nama, kita ada ahli dan jentra utk p/raya, lu kalau keadilan, mana lu punya rakyat

Post a Comment