Monday, January 17, 2011

tumbang nya kerajaan








wanita dari zaman dahulu kala merupakan pembantu dan dia juga pemusnah pada satu keluarga, masyarakat dan seterus nya negara.
nabi allah adam diturunkan kerana desakan hawa yang mementingkan diri dan nafsu. nabi allah musa pula diselamatkan oleh wanita yang mempunyai ciri ciri keibuan, di ambil nya kanak kanak tersebut dan dipelihara serta dilindungi nya.
isteri yang engkar diceritakan kehidupan nabi allah nuh. isteri yang insaf saperti nabi yahya dan akhir sekali isteri yang sentiasa memberi semangat dan bantuan dalam susah dan senang tidak lain isteri rasullullah s.a.w - siti khatijah.

zaman moden ini kita lihat isteri pemimpin dunia terlalu kurang yang memahami tugas dan tanggung jawab si suami. kita lihat bagaimana isteri mantan PM tun mahadhir, siti hasmah, sentiasa berada di sisi suami, tetapi tidak pernah mencampuri urusan negara yang menjadi tanggung jawab suami nya.

tuan guru nik aziz, isteri beliau adalah pembantu peribadi urusan keluarga, tidak melibatkan diri dengan urusan kerajaan, jika hadir, atas jemputan melibatkan para isteri pemimpin. negeri sentiasa aman kerana ditakbirkan oleh suami.

filipina, hancur apabila negera tersebut di pimpin oleh suami dan diperintah oleh ISTERI. dan terkini berlaku di tunisia. di filipina ada Imelda marcor dan di tunisia ada leila ben ali. hancur kedua dua nya kerana isteri lebih kuah dari nasi.

keadaan ini dilihat akan berlaku dan sedang dilakukan di malaysia yang aman ini. rosmah mansor sudah jadi naib perdana menteri, merasmikan perjanjian antarabangsa di saudi arabia. ketika ini melakukan lawatan resmi ke oman. memanggil persidangan wanita sedunia, menggubal silibis pendidikan.
berbelanja saperti imelda dan leila ben ali, ciri ciri boros dan menghabiskan wang negara sudah jelas. adakah rakyat nak tunggu sehingga negara bankrupt saperti filipina dan tunisia, baru nak berubah. fikirkan lah untuk generasi masa depan kalaupun kita sudah senja

takbir










No comments:

Post a Comment