Friday, January 28, 2011

Master - Art Of War



chua soi lek telah memulakan satu agenda yang tersembunyi apabila beliau membangkitkan isu ''SALAM". Kenyataan beliau bahawa Cikgu Mala tidak mahu bersalam dgn yg bukan muhrim adalah perilaku yg melanggar adab dan budaya menyambut tetamu. adakah beliau tidak tahu hukum tersebut, satu persoalan yg mesti dijawab.

beliau tahu hukum tersebut, cuma disini kita lihat beliau bermain politik yg licik. beliau telah meletakkan diri nya sebagai satu panglima yg mahir dlm peperangan -( master art of war). selama ini kita dan disedari oleh pimpinan MCA bahawa BIG Brother dalam BN adalah UMNO. mca dan lain parti kompenan BN adalah lebih pada pak turut. org kata Yes Man.

apabila isu salam berbangkit, umno ikut pada mula nya, tapi selepas dibidas oleh ngo islam dan mufti perak, umno tukar rentak turut membidas mca atas isu tersebut. ini dilakukan untuk mendapat undi dari orang melayu. amaran telah diberikan pada chua soi lek untuk berdiam diri. chua soi lek tidak berdiam diri, malah terus menyerang cikgu mala.

apabila soi lek terus berdegil, muhyidin pening kepala, untuk diambil tindakan, soi lek bukan calang orang, dia presiden parti kedua terbesar. di biarkan, akan memudaratkan keadaan di Tenang. akhir nya muhyidin dan UMNO diam , diam kerana apa? takut undi cina lari kepada PAS. DAP telah membantu PAS dalam isu ini, tetapi sebenarnya isu ini dibangkit oleh soi lek adalah untuk melihat setakat mana hebat nya UMNO dalam mengemudi BN.

"Bargaining power telah dapat dilakukan oleh soi lek apabila umno berdiam diri. disini kita lihat kelicikan soi lek. mertabat MCA telah di angkat oleh soi lek. p/raya Tenang, kalah atau menang tidak penting untuk soi lek/mca. yang paling utama UMNO sudah diberi peringatan bahawa mereka bukan lagi Big Brother. respect mca dan lain kompenan. taring umno sudah ditumpulkan oleh soi lek orang yang terlibat kes seks tapi bebas bergerak malah menjadi presiden MCA.

ini lah dia CHUA SOI LEK - hero porna dan juga panglima perang dalam menundukkan kuasa besar (UMNO) dia lah yang dinamakan sebagai MASTER ART OF WAR





No comments:

Post a Comment