Monday, January 24, 2011

haram tetap haram


pada masa mutakhir ini kelihatan umat islam melayu makin keliru dengan hukam hakam agama. kenapa perkara ini boleh berlaku, keran nak isi perut, sanggup menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal.
ulama dan ahli agama dalam umno jelas membelakangkan hukum agama dalam memenangi p/raya terutama di Tenang pada ketika ini. mca mempersendakan hukum bersalaman diantara bukan muhrim, ia mempertikaikan agama islam.
apakah kita berdiam diri saja terhadap isu ini? PAS dilihat bersendirian dalam menangani isu ini, kemana pergi nya pertubuhan ngo islam yang melaungkan keislaman mereka, apa sudah jadi pada PERKASA/PERKASAM, JIM, ABIM, para mufti yang arif, dato' jamil khir, para ulama, ustaz/ustazah yang duduk sebangku dengan mca, tidak kah mereka takut akan disoal kelak apa kah tindakan mereka terhadap orang ynag menghina islam. adakah apa yang berlaku kini hanya untuk politik saja., tiada kaitan dengan AKHIRAT.
jangan kerana nak berkuasa, kita sanggup bersekongkol dengan kafir harbi menghina agama sendiri. beristiqfar lah banyak banyak. marilah kita yang cintakan islam dan beriman dengan Nya, jelaskan pada bukan islam dan bersangka baik dengan mereka kerana mereka jahil.
tentang habis habisan UMNO kerana mereka lah perosak agama yang sebenar nya.


takbir

No comments:

Post a Comment