Tuesday, January 17, 2012

ada kah ia akan terus mengganas



harimau adat nya apabila luka ia akan mengganas. ini juga berpandukan pada tahap luka yang dialami nya, jika terlalu parah, mungkin ia hanya mununggu masa untuk ditamatkan, tapi kalau luka nya dapat disembuhkan maka dikuatiri ia akan mengganas untuk membalas dendam.

harimau bagini ada dua kemungkinan, satu jangan diusik akan dia, biarkan nya bersendirian buat seketika. bila ia rasa agak selesa dengan luka nya bertambah baik, maka ia akan berjalan lalu ke tempat asal nya.

kemungkinan kedua, jika ia merasai nyawa nya terancam akibat terus diserang oleh manusia, ia akan hilang pertimbangan dan terus menyerang. disini sama ada harimau itu dapat membaham musuh nya atau diri nya tewas.

dato' hassan ali di ibaratkan saperti sa ekor 'harimau yang luka'. kebijakan PAS lah untuk mengawal nya. jika PAS dan pencacai nya terus menyerang nya, ia kelihatan saperti ingin menyerang kembali. adalah lebih bijak jika dato' hassan dibiarkan tanpa disebut atau dijolok oleh pencacai PAS dalam apa jua keadaan. biarkan ia bersendirian hingga luka nya sembuh atau sebalik nya.

adakah PAS merasai untung untuk terus menyerang dato' hassan ali? pemimpin dan ahli PAS harus bijak dalam menangani isu ini. kita selalu katakan media UMNO suka membuat provokasi, tapi kita juga dilihat sama saperti UMNO.

fikir lah




No comments:

Post a Comment