Thursday, September 8, 2011

merdeka kah kita?


sebagai satu renungan yg serius dan perlu diberikan perhatian dan tindakan.
Prof Tan Sri Khoo Kay Kim menyatakan bahawa British tidak pernah menjajah tanah melayu secara teknikal. ini bermakna tanah melayu bebas dan bukan dijajah oleh inggeris. secara teknikal kata khoo kay kim memang benar. inggeris meletakkan Gabenor di negeri Selat, dan dinegeri melayu bersekutu di letakkan nya resident atau pesuruhjaya. ini bermakna negeri melayu yg lain sudah ada DUTA, ini menunjukkan bahawa negeri melayu tidak dijajah oleh British.

ini satu kajian yg cukup berilmiah. sejarah sudah ditukar oleh prof tan sri khoo kay kim. kejadian yg berlaku pd thn 1957 bertarikh 31 ogos itu apa kah sejarah nya?


jika tanah melayu tidak PERNAH dijajah oleh British, jadi apa kah yg sebenar nya berlaku pada 31 ogos 1957?
bagaimana tanah melayu boleh MERDEKA jika tidak dijajah. yg memerdekakan sesabuah negara adalah oleh si penjajah.
jika dilihat pada keadaan dan situasi sekarang memang jelas negara kita bukan MERDEKA.
JADI APA KAH KEADAAN YG SEBENAR NYA !
yg sebenar nya berlaku SATU PERALIHAN KUASA DARI BRITISH KEPADA KUASA ANAK TEMPATAN - UMNO.
British tidak memerdekakan kita tetapi telah menyerahkan kuasa pada UMNO untuk meneruskan legasi mereka di Malaysia. bukti nya apabila sistem perundangan inggeris - reid lord diterus gunakan oleh UMNO. yg ishtiharkan kemerdekaan adalah UMNO. yg memperjuangkan kemerdekaan adalah UMNO.

apabila rahsia ini terbongkar, maka rakyat yg cerdik dan bijak, tidak lagi dapat merayakan hari kemerdekaan malaysia. apa perlu kita raikan kemerdekaan apabila kita tidak pernah MERDEKA.
perayaan yg dikatakan merdeka adalah perayaan peralihan kuasa dari british kepada UMNO, ini bermakna jika kita raikan adalah meraikan hari kuasa UMNO. maka rakyat yg bukan ahli atau penyokong UMNO hendaklah tidak merayakan hari kemerdekaan UMNO pd 31 0g0s.

sudah merdeka kah kita, BELUM selagi UMNO/BN tidak ditumbangkan. kerana apa, kerana mereka adalah pewaris jajahan british. jika kita nak kan kemerdekaan, kita mesti TUMBANGKAN DAN HALAU UMNO DARI MALAYSIA.



No comments:

Post a Comment