Wednesday, September 21, 2011

benar kah mereka ini profesor kangkung


penulis difahamkan mereka yg mengambil Phd. ada membuat thesis atau satu kajian terhadap isu tertentu untuk dibukukan dan untuk dibaca.

apabila isu mat indra/mat sabu dibangkitkan, ramai profesor negara bangun dan membincangkan sejarah negara termasuk kemerdekaan negara. maka timbul para cendekiawan yg mengaku profesor memberi hujah mereka tentang kemerdekaan negara.




buku sejarah dalam alam persekolahan, ditulis oleh mereka yg bukan PAKAR dalam bidang sejarah, mereka tidak menulis thesis khusus untuk satu satu sejarah umpama zaman pemerintahan jepun, zaman dharurat, zaman bintang tiga dan zaman alam kemerdekaan.


prof yg digelarkan prof kangkung ini tidak diketahui akan tahap kemampuan mereka dalam isu sejarah tanah air kita. adakah mereka ini penulis/pengkaji sejarah bukit kepong? atau pra kemerdekaan atau pengkaji undang undang kemerdekaan.



ada kah mereka ini hanya nak bercakap atas kapasiti Profesor. tidak semua yang bergelar PROFESOR boleh bercakap dalam semua bidang, atau kerena ingin bercakap dalam bentuk 'aku profesor', aku boleh bercakap. dan kemungkinan besar juga mereka ini (prof kangkung) bercakap untuk membodek dan mengampu.

No comments:

Post a Comment