Friday, February 4, 2011

polis - JAKUN





kembali dari rehat pendek kerana tindakan polis malaysia terhadap demo aman oleh rakyat malaysia selepas solat jumaat (04/02). sejarah telah menceritakan bahawa kemerdekaan malaysia (Tanah Melayu) tidak melalui peperangan atau memerlukan pertumpahan darah yang serius.
dengan itu sikap dan sifat mempertahan kan tanah air tiada dalam jiwa anggota keselamatan secara umum nya. jiwa nak menembak pada musuh ada, tapi tiada musuh, negara aman. siapa kah yang menjadi sasaran untuk melaksanakan tugas menembak ? tentulah rakyat sendiri.
ini lah yang kita lihat pihak polis amat suka menembak apabila ada demo aman (kata nya le). jauh sungguh beza nya polis JAKUN malaysia dengan polis yang berjuang mempertahankan tanah air di mesir. menteri dalam negeri memberi arahan tidak menembak rakyat berdemo untuk mengelakkan perkara menjadi lebih buruk.
berlakunya pertempuran tempoh hari kerana pro mubarak mencetuskan suasana provokasi. hari ini mereka bersembahyang dan berhimpun ratusan ribuan malah ada katakan jutaan rakyat, tentera dan polis mengawal dan memberi perlindungan pada mereka. apakah kesan nya, amannnnnnnn.

di malaysia, himpunan sekitar 5000 orang berjalan aman, dah habis, polis JAKUN malaysia tembak dan tangkap secara rambang, sudah aman pada mula nya, tapi kerana JAKUN , keadaan huru hara. ini kah dinamakan demokrasi ? kebebasan bersuara ?
siapa yang takut sangat bila ada demo jalanan,
jawab nya UMNO/BN di ketuai oleh najibarak dan menggunakan polis JAKUN

INILAH YANG DINAMAKAN OLEH UMNO/BN - DEMOKRASI


TAKBIR





2 comments:

Anonymous said...

Polis pencen
Ini dia ASKAR Pencen yang melantak pencen setiap bulan tapi memcerca kejaan> tak tau bersyukur : pasti ada demdam semasa dlm servis hingga terbawa selepas pencen..

pasulukinta said...

yang bayar pencen bukan UMNO, JANGAN jadikan diri kita dibelenggu oleh cogan kata jalan raya UMNO yang buat, itu semua duit rakyat,jangan dfibodohkanoleh UMNO

Post a Comment