Friday, February 11, 2011

PAS - parti melatah




sejak kebelakangan ini kita lihat satu trend baru dalam politik ialah DEBAT. bagaimana boleh timbul isu berdebat ini dikalangan ahli politik. memang benar saperti yang dikatakan oleh TGNA bahawa debat dibolehkan dalam islam. tetapi sejauh manakah keberkesanan nya.

apabila buku jingga dikeluarkan oleh Pakatan Rakyat, pemimpin UMNO memperlekehkan nya. pihak PR tidak puas hati lalu mencabar supaya debat diadakan demi untuk menjelaskan kandungan buku jingga.

bila TGNA bercakap dalam p/raya kecil Tenang isu berdosa memilih UMNO, mohd nor deris mencabar untuk berdebat pula. pihak PAS dengan pantas menyahut cabaran tetapi dengan kepimpinan UMNO.

banyak lagi isu isu semasa cabaran berdebat ini diajukan sama ada olih pihak PAS atau pun UMNO. tetapi hingga kini semua nya menjadi satu mimikan politik sahaja. tidak jadi dengan alasan pasangan debat tidak sesuai atau tidak setaraf.

keadaan ini bertambah buruk apabila pencacai pencacai dari kedua golongan ini yang menawarkan diri untuk berdebat. pencacai pencacai ini lah yang sebenar nya menyebarkan fitnah untuk melagakan dua puak ini. apakah kita sudah kehabisan modal untuk berkempen sahingga sanggup berdebat.

pada pihak PAS, ajakan berdebar telah lama dibangkitkan seawal Amanat Hadi Awang lagi, tapi tidak jadi,dan akhirnya PAS disalahkan kerana menetapkan pra syarat, ini mainan UMNO. adakah pada ketika ini kita yang dah maju dan hampir ke PUTRAJAYA masih nak berdebat dengan si PEMBOHONG.











No comments:

Post a Comment