Friday, December 9, 2011

Najib - Bapa pada segala 'Sesumpah'



apabila Najib mengambil alih tampuk pemerintahan dari "raja' Islam Hadhari, Pak Lah, beliau segera mengisytihatkan slogan 1Malaysia. kemudian ditambah dengan moto 'rakyat didahulukan, prestasi diutamakan'.

dari detik tersebut, seluruh rakyat dalam malaysia mula menuntut hak yang samarata dengan hak keistemewaan orang melayu. dulu bantuan untuk SRK(T) dan SRK(C) diberikan melalui menyediakan guru guru saja, tapi kini bantuan/peruntukan telah disediakan oleh 1malaysia.

tokong dan kuil dulu diurus dan dibina peruntukan nya dari masyarakat itu sendiri. kini kerajaan 1Malaysia telah mula memberi bantuan untuk membina kuil dan tokong.

keadaan terkini, Najib sudah mula berubah angin apabila slogan 1Malaysia ditukarkan kepada ultra - malay. najib mula mencari sokongan dari kumpulan ekstrim melayu saperti PEKIDA dan PERKASA. kedua dua kumpulan ini dianggotai melayu jati yang tinggi semangat kebangsaan nya, tetapi menepikan kedaulatan ISLAM.

Najib apabila berdepan masyarakat cina, beliau berjanji untuk membantu segala mungkin kapada mereka. apabila bertemu dengan masyarakat India, beliau sanggup merasmikan upacara keagamaan Hindu di Batu Cave. apabila berjemaah dengan orang melayu, beliau akan mempertahankan kedaulatan dan hak istemewa orang melayu dan ISLAM.

kata 1Malaysia, tapi sudah mula mengikut kehendak kumpulan tertentu atas isu untuk mendapatkan undi serta survival beliau dalam politik. beliau boleh berubah dengan kumpulan yang dicampuri. ini lah tanda tanda awal najib hilang sokongan rakyat. untuk mendapatkan kembali sokongan ini, najib telah mengamalkan konsep 'sesumpah'.

ini lah masa nya rakyat minta apa saja, mungkin boleh dapat deni UNDI. kalau dalam ISLAM, 'sesumpah' ini boleh lah ditakrif kan sebagai 'munafiq'. sana janji itu, sini janji ini. akhir sekali yang kaya beliau,dan kroni juga.

MASA UNTUK MENGUBAH.






No comments:

Post a Comment