Monday, August 6, 2012

pembawa tuah atau s. .l

lee chong wei sekali lagi tewas dalam merebut mahkota juara olimpik. ini kekalahan kedua pada orang yg sama dan kekalahan ini juga dengan alasan yang sama, serta juga akibat kehadiran orang yang sama. adakah kekalahan ini kerana badi yang kuat ada pada lin dan sahingga lee chong wei gemuruh serta gentar terhadap kehebatan lawan nya.

atau adakah kerana kehadiran badi yang membawa 'sial' pada semangat juang lee chong wei. ini harus diambil kira jika ia memberi menafaat untuk lee chong wei menjadi juara akan datang itu pun jika beliau masih segar dan kuat.

fikir fikir lah adakah kehadiran kita membantu atau menyusahkan orang









1 comment:

otaklunyai said...

eloklah pun kalah... kalau menang runtuh langit dek publisiti oleh puak2 pemimpin2 laknatullah tu nanti... sampai naik meluat kita tengok dia punya gebang macam lah pingat tu boleh selesaikan masalah dan kebejatan yg berlaku dlm negara.. setakat menang nak bermegah dapat apa... rakyat susah jugak, harga barang mahal jugak, RASUAH berlambak jugak, penyelewengan banyak jugak... tak da faedahpun setakat menang pingat tu... kalau boleh jual dan naikkan ekonomi negara tak palah jugak... ni terbalik kalau menang duit rakyat jugak yg kena kebas sebab nak bagi insentif itu dan ini... walhal masa berlatih dah berjuta duit rakyat habih... bermewah2 dgn makanan yg berkualiti, ubat2tan yg berkualiti bayar jurulatih dan macam2 lagi kemudahan... patutnya bila kalah bayarlah balik duit rakyat tu macam pelajar2 kena bayar duit PTPTN tu... baru adil dan ada akauntabiliti... Itu belum lagi kira duit tajaan.. ramai yg kenyang dan rakyat jugak yg rugi sebab dikecualikan cukai utk rakyat... setakat menang dapat pingat dan boleh bermegah2 je, takpayahlah... silap2 jadi kufur kpd Allah sebab bongkak...

Post a Comment