Saturday, August 11, 2012

mana lebih sakit, tikam belakang atau tikam depan


dalam pilihan raya ke 12, terdapat insiden rakan menikam belakang sahabat nya. disangkan kan bahawa rakan nya itu akan membela beliau, tetapi rupa nya dia menikam sahabat nya apabila di 'upah' dengan sejumlah wang yang lumayan, ini lah yang telah berlaku dalam Pakatan Rakyat di negeri Perak.

dalam peperang dan 'sirah' para sahabat, kebanyakkan nya mati ditikam dari belakang. ini menandakan bahawa 'musuh' tersebut sedang dudok dan berbincang bersama dengan kita. dalam susah kita tolong dia, tetapi rupa nya dia adalah dalang 'musuh' dalam selimut.

PKR parti yang sentiasa melahirkan pemimpin yang hebat, tetapi kebanyakkan mereka adalah 'opotunis' yang suka mengambil kesempatan atas kelemahan parti tersebut. PKR ber'nafsu' besar untuk menawan malaysia maka ramai lah 'pelahap' sertai nya untuk dijadikan calon dalam PRU ke 13.

ciri ciri yang ada pada mereka ialah yang mempunyai masaalah kewangan, ini lah masa untuk melangsaikan hutang 'seumur' hidup dengan cara 'melompat jika menang dalam pilihanraya kelak. 'mind set' ini telah menjadi satu keutamaan pada bakal calon PKR untuk senang di masa hadapan mereka.

contoh yang jelas lagi bersuloh adalah peristiwa 'tumbang' nya Kerajaan Pakatan di Negeri Perak pada tahun 2009. calon PKR jelas dalam kesusahan kewangan, maka mereka ditawarkan dan melompatlah mereka dan sekarang ini mereka sudah jadi 'jutawan jadian'.

dalam peristiwa tersebut yang menjadi mangsa utama nya ialah 'pengundi' dan ' pekerja' semasa kempen pilihanraya. siapa kah mereka, sudah tentu sebahagian besar nya 'ahli PAS' yang memegang erat dalam genggaman apa yang dikatakan 'tahluf siyasi'.

memang benar ahli PAS bekerja untuk PKR semata mata agar mereka kaya dan senang lenang di kemudian hari. inilah dia dikatakan rakan kita menikam kita dari belakang.

kata sahabat penulis, biar kita bertempur dalam peperang dan kemudian mati ditikam dari depan dan sakit nya dapat ditahan dari ditikam oleh 'kawan' dari belakang.

begitu lah senario nya dalam pilihan raya dengan kata 'hikmat' nya:

biar kalah dalam pilihan di tangan UMNO dari menang dalam pilihanraya, kemudian calon nya (PKR) 'melompat'.


renung dan fikir secara 'positif' untuk tidak dikatakan ahli PAS 'BARUA" PKR







No comments:

Post a Comment