Tuesday, October 9, 2012

Rosmah Pening dan risau


Rosmah ketika ini terlalu gundah gulana kerana dua sebab utama. Pertama adakah suami nya Najib akan terus menjadi Perdana Menteri salepas PRU 13.  khabar berita menyatakan imej Najib jatuh merudum mengikut jatuh nya saham FGVA.  sudah banyak 'sedekah' najib hulurkan, tetapi rakyat ambil saja tanpa berjanji akan sokong nya.

kedua, kerana lelaki di bawah ini.



lelaki ini bernama Ali Rustam, ketua menteri negeri melaka.  dia telah mengejutkan seluruh negara dan mungkin dunia dengan 'majlis' perkahwinan anak nya.  kehadiran tetamu telah tercatat dalam MBR.  perbelanjaan nya amat besar.  jamuan pertama untuk rakyat, kedua dihotel untuk VVIP.

Rosmah sedang memikirkan serta mengenangkan, bagaimana untuk mengatasi kehebatan lelaki bernama Ali anak rustam ni.  aku isteri perdana menteri, duit banyak, kenalan banyak samaada dijemput atau dipaksa.  anak aku nak kahwin, kenduri nak buat kat mana, besar mana siapa jemputan nya. Pening pening pening.

kalau kalah dalam PRU 13, lagi malu, nak buat kenduri nanti ada ke hamba rakyat akan datang, dewan mana nak guna, siapa nak sponsor. gila gila gila.

menang rosmah anak mansor akan gila, gila kerana suami nya kalah atau kerana doa rakyat.






No comments:

Post a Comment