Thursday, April 19, 2012

jika Penguasa berlaku 'tidak' adil




sudah terlalu banyak kejadian berlaku - berlaku di antara penyokong UMNO/BN dengan penyokong Pakatan.
bila penyokong Pakatan berkumpul, mereka akan diserang oleh balici/barua barua UMNO, tetapi pihak POLIS sentiasa lambat tiba dan bertindak. berbagai alasan diberikan, jika ada tangkapan, 1 atau 2 orang saja, kemudian didapati tiada kes dan dibebaskan.

jika penyokong Pakatan berdemo, tanpa sebab polis bertindak cepat dan ganas menyuraikan demo. ramai yang ditangkap kemudian dibicarakan.

penulis memang benci dan memandang hina tugas mereka. mereka "polis' bukan bertugas menjaga keamanan dan keselamatan negara dan rakyat, tetapi polis dilihat banyak menjaga keselamatan dan kebahgian pemimpin UMNO laknatullah.

polis ada lah satu tugas yg amat mulia, tetapi kerana nak jaga 'perut' mereka, maka tugas murni mereka menjadi HINA dan hidup mereka banyak yang bergelumang dengan 'najis, rasuah yang mula dari polis, mereka tahu siapa yang berasuah, tetapi nak jaga sesuatu, perkara ini ditutup.

selagi Penguasa tidak berlaku 'adil', selagi itu 'rahmat' dari langit tersekat. pada sahabat dan rakan penulis yang bertugas sebagai anggota POLIS, sedar lah bahawa kita akan mati dan bertemu dengan Nya. ingat lah akan soal di alam kubur, ingat lah dosa dan pahala. jangan jadikan diri kita (polis) anjing pada mereka yang 'b erkuasa' dan 'zalim'

INGAT LAH BAHAWA KITA AKAN MATI JUA




No comments:

Post a Comment