Wednesday, February 17, 2010

mampukah kita memerintah

pada ketika ini cuaca politik dilihat telah terkeluar dari hala tuju nya yg sebenar. selepas Perak disahkan milik BN, kemelut siapa MB yg sebenar telah selesai, tidak nampak satu gerak kerja utk membaik pulih semula segala kepincangan dan mengatur susun jentera utk menghadapi p/raya akan datang. adakah masih lagi dlm keadaan terkejut atau sedang mencari satu semangat yg baru.
pengajaran telah ada didepan kita dlm mencari calon utk p/raya yg akan dtg. PKR menghadapi pembersihan yg begitu pedih dan perit utk menyulin colon calon mereka. DAP pula dilihat memperkemaskan pengaruh mereka di kawasan doninan mereka. pengaruh dan kebolehan DAP tidak dapat dinafikan bertambah kukuh.
apa yg dapat dilihat pada ketika ini PAS seolah olah tiada hala tuju, ia lebih tertumpu pada isu yg remeh temeh. banyak bercakap dari kerja, sepatutnya inilah masa nya kita nenyusun jentera parti dalam mencari bakal calon, adakan kursus khas pd mereka, tonjolkan kebolehan serta kemampuan bakal calon. dekati rakyat, turun padang, adakan kunjungan kepada pengundi, ujudkan satu sinario mesra rakyat - rakyat dapat menilai kemampuan calon jika ia dimulakan lebih awal lagi . jika terdapat ketidak sesuaian pd calon tersebut, kita masih ada masa utk membuat perubahan atau pertukaran calon.
fokus utama yg perlu diberikan tumpuan ialah bagaimana kita dapat mengerakkan kerja amal di kawasan dominan kita. calon dari PAS adalah calon yg akan mendekati pengundi apabila hampir masa p/raya. sebagai satu peringatan utk saf kepimpinan, adakah kita ini benar benar mampu utk memerintah?

1 comment:

Syawal Ipoh said...

Salam...

Dalam PAS, takde gila kuasa seperti BN, ini bagus, tapi dalam demokrasi utk hadapi PRU, kalau dah hampir PRU baru nak tonjolkan calon, mmg jadi masalah. Org tertanya-tanya plak.

Utk jd calon PAS, ramai yg layak, tp mereka semua byk yang tak sanggup dan menolak.

Post a Comment